Velg et annet språk for å se innhold for posisjonen din:

Nøkkelperson i STILL

Service-teknikker

Våre serviceteknikere

Når du tar på deg en høyt spesialisert rolle som servicetekniker i et godt posisjonert selskap, er du i stand til å ta nye utfordringer på eget initiativ, trygg i visshet om at engasjementet ditt vil lønne seg. Delta på aller høyeste nivå.


Nåværende ledige stillinger som servicetekniker hos STILL

Som servicetekniker (mekatronikktekniker) er du ansvarlig for reparasjon, vedlikehold og sikkerhetskontroll av el- og forbrenningsmotordrevne gaffeltrucker og industritrucker hos våre kunder. Du vil også gjennomføre feilanalyser på mekaniske, hydrauliske, elektriske og elektroniske systemer, som er nødvendige for å isolere mulige grunnårsaker og for å rette opp eksisterende feil. Våre aktuelle jobbtilbud hos oss som mekatronikktekniker innen serviceområdet finner du her. Oppdag dine profesjonelle muligheter med premiummerket STILL. Bli en del av et topplag!


Arbeidsmiljøet til en servicetekniker


Våre serviceteknikere på drømmejobben hos STILL

Finn din plass i teamet vårt.

Hvorfor er vi blant verdens ledende leverandører av tilpassede intralogistikkløsninger for gaffeltrucker, lagringsteknologi, programvare og tjenester?

Fordi vi har et førsteklasses lag! Hver stilling i selskapet vårt sysselsetter og tiltrekker seg flotte mennesker. Vi hjelper hverandre og teamarbeidet vårt skaper perfekte løsninger!


Hvorfor bli med i STILL som servicetekniker?

Servicebil hjemme

Arbeidsdagen din starter med servicebilen din parkert rett utenfor hjemmet ditt. Dette betyr at arbeidsdagen din starter i det øyeblikket du går ut av inngangsdøren, så det er ikke nødvendig å bytte kjøretøy eller laste inn tungvint materiale. I stedet kan du være rett på vei til din første kunde.

Du strukturerer din egen arbeidsdag

Som kontaktperson for våre kunder i din region kan du planlegge dine daglige kundebesøk i samråd med servicekoordinator. Slik kan du direkte påvirke arbeidstiden din og agendaen for dagen din. Brorparten av ansvaret for denne planleggingen faller på deg.

Du er i direkte kontakt med våre kunder på daglig basis

og er derfor uunnværlige for våre kunder, og representerer selskapet som en fast kontaktperson. Du tar vare på kundene våre når utstyret vårt krever reparasjoner, service eller sikkerhetstesting hos kunden. Dette betyr at du er i daglig kontakt med kundene, og sikrer at STILL-utstyret vårt fortsatt er i bruk hos kunden på sikt.

Du har et variert ansvar

Hos kunden fungerer du som fagekspert for hele produktspekteret. Enten det er diesel- eller elektriske gaffeltrucker, trekktrucker eller lagertrucker, er servicen i dine hender. Dette betyr at du kan forvente et bredt spekter av oppgaver og aktiviteter hver dag, samt oppdrag i en lang rekke bedrifter. Noen ganger vil du gi råd til en lokal melkebonde, noen ganger vil det være flåtesjefen til et stort logistikkselskap som trenger din støtte.

Du vil få regelmessig opplæring og opplæring

Personlig og faglig utvikling er svært viktig for oss. Ved å delta på regelmessige kurs på vårt STILL opplæringssenter, vil du lære om de ulike typene gaffeltrucker som brukes og kontinuerlig utvide din egen kompetanse.

Bruk dine styrker på daglig basis

Ved siden av teknisk ekspertise vil dine problemløsningsevner vise seg å være helt avgjørende. Hvert kundebesøk er forskjellig og krever at du trekker på din kreativitet, konsulentferdigheter og kundefokus. Selvfølgelig er dine kollegaer på First and Second Level Support også tilgjengelig for å hjelpe deg med dette.

Du har mulighet til å utvikle deg i bedriften

Du kan være med å forme din egen faglige utvikling hos STILL. Vår organisasjonsstruktur gir deg muligheten til å ta ditt neste karrieresteg, og påta deg både faglig og disiplinært ansvar som Regional Service Manager.


Attraktive arbeidsforhold

Som servicetekniker hos STILL venter det deg et spennende fagfelt, hvor du vil utvikle deg videre hver dag.

Dette inkluderer også attraktive fordeler og betingelser:

  • Tariffpliktig godtgjørelse
  • Bedriftspensjonsordning
  • Pensjonsytelser
  • 25 dagers ferie som standard
  • Attraktiv arbeidsmodell

Intervju - Still Servicetekniker

  • Navn: Nicolas Jöckel
  • Spilleplass: Hamburg filial
  • Nøkkelspiller hos STILL siden: 1. august 1991
  • Spilleposisjon: Servicetekniker

Hva var veien din til STILL?
Jeg har vært kjent med STILL siden barneskolen. Jeg tok en to ukers elevpraksis ved hovedkontoret i Hamburg. Jeg likte det så godt at da jeg var ferdig med skolen søkte jeg lærlingplass som mekatronikkingeniør hos STILL, og jeg ble tatt opp. Etter den treårige læretiden ble jeg ansatt som følge av gode prestasjoner og har vært ansatt som servicetekniker siden.

Hvorfor bestemte du deg for å jobbe i STILL?
Etter skoletid så jeg først etter en læreplass som jeg ville trives med og hvor jeg kunne utnytte min ferdigheter. I tillegg ønsket jeg å lære et yrke med en trygg fremtid. STILL tilbød meg nettopp det. Min nåværende jobb er, og vil forbli, uunnværlig. Og til slutt er tjenesten vi tilbyr våre kunder et viktig aspekt.

Hvordan kom du til din nåværende stilling?
På det tidspunktet søkte Serviceavdelingen etter kvalifisert personell. Basert på mine prestasjoner under opplæringen, ble jeg tilbudt jobb etter endt opplæring.

Beskriv en typisk arbeidsdag og arbeidsmiljøet ditt:
Arbeidsdagen min starter ca. 06:30. Før jeg setter meg inn i kundeservicebilen min tar jeg en lastinventar for å sjekke hvilke deler budet har levert om natten og sikre dem mot å skli. Jeg kjører så til første kunde og utfører nødvendige reparasjoner, service eller FEM-test på den aktuelle gaffeltrucken. Avhengig av hva som haster, kjører jeg så til neste kunde. Der gjennomfører jeg for eksempel en skadediagnose og produserer et passende reparasjonstilbud. Dersom kunden aksepterer tilbudet, bestiller jeg reservedelene. I gjennomsnitt reparerer eller utfører jeg service på tre gaffeltrucker per dag. Noen ganger forflytter jeg meg tre ganger om dagen. Men noen ganger kan jeg være hos en kunde i flere uker med bare korte avbrudd.

Hva gjør arbeidet ditt hos STILL så spennende?
Stillingen min i STILL gjør meg i stand til å jobbe selvstendig. For det meste planlegger jeg oppgavene mine selv. Det betyr at arbeidsmiljøet mitt er veldig variert. Min faste base er en konstant.

Hvorfor er du en nøkkelspiller (hos STILL)?
Jeg tar med 25 års yrkeserfaring til serviceavdelingen. På grunn av min deltakelse i treningsarrangementer, er jeg i stand til å reparere nesten alle gaffeltrucker. Så jeg kan bistå kundene våre med erfaring og kunnskap og sørge for at de kan få det aller beste ut av STILL gaffeltruckene sine.

Hva har vært høydepunktene ved å jobbe i STILL så langt?
Oppsett og konfigurasjon av lagerhåndteringsutstyr er alltid spennende. Montering av disse produktene er ikke en daglig oppgave og krever teamarbeid. De leveres til kunden i enkeltkomponenter. Så lenge forholdene på stedet tillater det, kan de til og med monteres ved hjelp av en teleskopkran.
Noe annet som alltid har vært spesielt er å jobbe på messer. Jeg fikk for eksempel lov til å presentere produktene våre og STILL-tjenesten for besøkende og kunder på CeMAT i Hannover. Muligheten til å jobbe for STILL på en stor ledende messe er en ekstraordinær opplevelse. Dessuten får du møte kolleger fra andre bransjer og knytte nye kontakter.

Fullfør setningen: Å jobbe hos STILL er…
full av variasjon.

Beskriv STILL (som arbeidsgiver) med 3 ord:
STILL er en internasjonal aktør. Men det engasjeres også sosialt, f.eks. med nødetaten ‘Nothilfe Hans Still e. V.’, en bedriftseid hjelpeorganisasjon for ‘STILLere’ i nød. Det er selvsagt også hyggelig å få tilsvarende betalt for tjenestene dine som ansatt.

Hva liker du best med STILL?
At det er en tradisjonell bedrift.

Hvor ellers bruker du ferdighetene dine som nøkkelspiller?
I familien min – hvis jeg kan få et ord inn..