Ofte stilte spørsmål

Leietilbudet – Hva omfatter STILLs leieflåte?

I Norge tilbyr STILL et stort utvalg av kjøretøytyper. Vi mener at vi kan tilby det rette utstyret til enhver oppgave.

Enten du trenger en klassisk motvektsgaffeltruck med elektrisk, diesel- eller LPG-drift, lagertrucker – håndbetjent eller tilkoblet utstyr – trucker med forskjellig rekkevidde eller ordreplukkere og trekkvogner: Vi har det du trenger!

Selv spesialutstyr og tilbehør, for eksempel gaffeljusteringsutstyr, spesialgafler, balleruller/rulleklemmer eller dobbeltpalleklemmer er inkludert i vårt sortiment av leieutstyr. Fordel for deg: Du får alt under ett tak!

Leietilbudet – hvor kan jeg leie fra?

Vi hos STILL er der for deg, overalt og alltid! 36 utleiesentre i Tyskland garanterer deg den beste tilgjengeligheten.

Våre erfarne utleieeksperter er til rådighet og glade for å gi råd. Gjennom personlige diskusjoner kan vi finne riktig utleieutstyr som tilfredsstiller alle krav.

Her finner du en kontaktperson for en individuell konsultasjon.


Leietilbudet – Hvor fleksibel kan leien være?

Hos STILL tilbyr vi leieutstyr over fleksible perioder, enten det gjelder dager, uker eller måneder.

Enten du har bestemt deg om å leie på kort sikt eller har planer på lang sikt: Du kan stole på vår utleieservice! Dette betyr at du alltid er perfekt forberedt til tider med særlig høy kapasitet, og dersom noe av utstyret svikter.

Utleie – Hvordan må leieutstyret være forsikret

I hovedsak har leietaker plikt til å ta ut tilstrekkelig ansvarsforsikring for hvert leiekjøretøy. I tillegg må leietaker forsikre leiekjøretøyet mot brann og tyveri.

Kunden er fri til å ta ut maskinsviktforsikring hos en forsikringsleverandør etter eget valg. I denne tilfellen dekkes skade på leieutstyret. Du finner mer informasjon om dette i vilkårene.

Utleie – Når mottar jeg en faktura?

Du mottar (første) faktura for leien rett etter leieperiodens start. Hvis leieperioden strekker seg over flere måneder, vil en faktura automatisk bli sendt hver måned.

Etter at leieutstyret er blitt fraktet tilbake, registrerer STILL returen. Du vil da bli endelig belastet for eventuelle skader på leiekjøretøyet.

Utleie – Spørsmål som oppstår i løpet av utleien

STILL er til stede gjennom hele leieperioden. For spørsmål, vedlikehold og fullservicearbeid: STILL er der for deg! Du kan naturligvis forlenge leieperioden, selv etter starten av leieperioden. Vær i denne forbindelse oppmerksom på brukerens forpliktelser, som er definert i vilkårene.

Her finner du en kontaktperson i ditt område.

Utleie – Blir kjøretøyet levert eller må jeg hente det selv?

STILL kan eventuelt organisere transport til stedet og tilbake for deg, og levere leiebilen direkte til bruksstedet. Denne tjenesten koster ikke noe ekstra. Du kan imidlertid også hente leieutstyret selv, eller få det hentet.

Utleie – Hvordan mottar jeg en utleieavtale?

Etter å ha funnet ut av dine eksakte behov og krav, vil du motta et konkret tilbud som du signerer og returnerer til STILL. I samsvar med de generelle leieavtalevilkårene blir det signerte tilbudet din leieavtale.

Skadeprosedyren – Hva skjer hvis utstyret er skadet?

Kunden er ansvarlig for all skade som oppstår «ikke på grunn av slitasje». Kunden er forpliktet til å rapportere eventuelle skader umiddelbart til STILL. Kunden vil bli belastet av STILL for denne skaden innenfor omfanget av de generelle leieavtalevilkårene.

Uansett hvordan skaden er forårsaket: Skaden vil bli raskt reparert av en fagperson hos STILL – driftsberedskapen til leieobjektet garanteres av STILL til enhver tid.

Skulle reparasjonen ta lengre tid, vil kunden umiddelbart motta erstatningsutstyr!

Tilbehør – Kan jeg også leie trekkvognartikler?

Du kan leie E-rammer, C-rammer og vogner fra STILL til CX-T-trekkvognen.

Tilbehør – Kan jeg også leie ekstrautstyr til spesielle oppgaver?

For alle motvektstrucker tilbyr STILL også tilleggsutstyr til utleie. Fra sideforskyvningsanordninger til gafler med spesiell lengde, gaffeljusteringsinnretninger og dobbeltklemmer, kan STILL gi deg det bredeste tilbehørsutvalget.

Uansett hva du trenger eller hva slags oppgaver som venter på leieutstyret: STILL har garantert riktig tilbehørsutstyr til deg!

Tilbehør – Hvor får jeg tak i erstatningsbatterier, for eksempel for bruk på flere skift?

Ved normal bruk vil et batteri vare ett helt skift før det må lades opp. Til bruk med flere skift tilbyr STILL derfor erstatningsbatterier for de fleste utleiekjøretøy.

Dette betyr at ett batteri alltid kan lades mens det andre brukes, og at kjøretøyet dermed er klart til drift døgnet rundt. Når du ber om et erstatningsbatteri, vil STILL selvsagt også levere nødvendig utstyr og ladekabel.

Service og forsikring – Hva skal jeg huske på?

STILLs moderne leieflåte garanterer effektivt arbeid med den nyeste teknologien. Hos STILL omfatter leien naturligvis full service, det vil si at det ikke er noen følgekostnader for vedlikehold og reparasjon.