Velg et annet språk for å se innhold for posisjonen din:

På Vesterålen-besøk for å filme STILL-trucker

FleetManager

Storkonsernet KION Group, som eier STILL og flere andre gaffeltruckprodusenter, og som omsetter for over 45 milliarder kroner med sine 23 000 ansatte, var i januar på besøk i Nord-Norge. Målet med turen var å produsere video, bilder og intervjuer som skal brukes til å vise hvor stolte de er av at STILL overtok Andersen Truck i 2016.

Det er i forbindelse med årsrapporten som publiseres 2. mars at KION Group ønsker å fremheve de største oppnåelsene for konsernet i 2016. Blant høydepunktene er altså STILLs inntog i Norge – og dermed komplette tilstedeværelse i hele Skandinavia.

Tøft miljø
Norge blir sett på som et unikt land for gaffeltrucker. Langs hele den norske kysten, en av verdens lengste kystlinjer, utsettes truckene for salt, sjøsprøyt, temperaturendringer og mye bytting mellom innen- og utendørskjøring. STILL-truckene trives i dette miljøet på grunn av både robust original konstruksjon og god spesialtilpassing.

Bilde
Administrerende direktør i STILL Norge, Marek Juhas, intervjues på kaikanten i Vesterålen. Produksjonsteamet fra KION Group dokumenterer intervjuet. gangen og følger med.

Kvalitetsstempel for konsernet
«KION Group, og STILL-konsernet, synes måten fiskeri- og oppdrettsnæringa i Norge har omfavnet STILL-truckene på er et tydelig tegn på kvaliteten i gaffeltruckene våre. Det finnes nesten ikke verre forhold å utsette en gaffeltruck for – og da er STILLs sterke posisjon innen fiskeri og havbruk i Norge et kvalitetsstempel for hele konsernet», forklarer markedsansvarlig Knut Brown Andersen i STILL Norge.

Både KION Group og STILL-konsernet har gjort det tydelig at deler av grunnen til at de tok over Andersen Truck var kunnskapen og erfaringen som finnes i Norge om spesialtilpassing til utfordrende miljøer.

Litium-lion
Representantene fra KION Group ble, som de aller fleste som besøker Vesterålen, svært imponert over den mektige og vakre naturen i området.

Norge imponerer
Konsernet sendte tre representanter til Vesterålen for å filme, ta bilder og intervjue fornøyde STILL-kunder. «De var imponert over naturen vår, det konstante mørket i nord og det unike kystlandskapet i Vesterålen. Mest av alt var de imponert over den gjestmilde kulturen i Nord – alle var imøtekommende, hjelpsomme og fikk de utsendte til å føle seg velkomne», avslutter Brown Andersen.

Resultatet fra KION Groups norgesbesøk kan sees på nett når årsrapporten publiseres 2. mars.