Velg et annet språk for å se innhold for posisjonen din:

- Vanvittig god driftsøkonomi

Det er to år siden STILL Norge AS leverte Norges første hybridtrucker til Maxbo i Elverum. Løvenskiold-Vækerø AS, selskapet som eier Løvenskiold Handel og Maxbo-kjeden, fortsetter sin satsing på fremtidsrettet lagerteknikk – og dermed vokser også samarbeidet mellom Løvenskiold-konsernet og STILL Norge AS.

Litium-lion
Litium-lion
Lars R. Nærum

«Nå er det ikke slik at jeg sitter og velger trucker for butikkene. Det må de få gjøre selv. Og da ser vi jo at brukerne ofte velger seg STILL-truck og er fornøyde med de truckene. STILL-truckene er robuste, har få feil, vanvittig god driftsøkonomi og er brukervennlige», sier innkjøper Lars Nærum i Løvenskiold-Vækerø AS

Miljøvennlig lønnsomhet
Nærum og kollegaene i Løvenskiold-konsernet er opptatt av at miljøet skal være ivaretatt, samtidig som lønnsomheten i bedriften er god. «Er ikke truckene våre elektriske, er de hybridtrucker. Vi har flyttet mye av vareflyten ut til regionale lager – som gjør at vi kjører fulle lastebiler og at butikkpersonalet kan betjene kunder i stedet for å pakke varer for utkjøring.

Størst i Norge
«Løvenskiold er den største STILL-kunden i Norge. Vi har en rammeavtale med Løvenskiold som gjør at de i tillegg til å være en stor kunde – også er en langsiktig og viktig kunde for oss», sier salgssjef Roger Mosbakk i STILL Norge AS.

Først ute også i fremtiden
Det store antallet STILL-trucker Løvenskiold bruker, og en policy om å bytte brukte trucker mot nye trucker hvert femte år, gjør at Løvenskiold så langt i år har byttet ut 30 brukte STILL-trucker med nye. «Vi følger også STILL sin utvikling av nye typer fremdriftsteknologi svært tett. Du skal ikke se bort i fra at vi er først ute også neste gang en ny, miljøvennlig og effektiv fremdriftsmåte når markedet», avslutter Nærum.